God søvn er afgørende for en persons generelle helbred. Søvn bliver en prioritet i stressede tider. Disse søvntips kan hjælpe dig med at håndtere COVID-19-epidemien. Det er en god idé at give dig selv nok søvn hver nat, mindst syv til otte timer. Det er også en god idé at gå i seng på en regelmæssig tidsplan, så du ikke vågner tidligt. Du bør også forsøge at stige på samme tid hver dag.

Undgå at spise store måltider og snacks, før du går i seng for at fremkalde søvn. Begræns alkoholforbruget to til tre timer, før du går i seng. Et glas mælk eller urtete er et godt valg. Undgå alkohol og koffein, før du går i seng. Disse kan få din krop til ikke at komme ind i dyb søvn. Prøv at spise lette måltider i stedet. Dette vil gøre det lettere at falde i søvn hurtigt og komfortabelt. Dette tip er især vigtigt for dem, der lider af søvnløshed eller irritabilitet.

Dit soveværelse skal være mørkt og køligt. Hvis du har problemer med at falde i søvn på grund af høje lyde, kan ørepropper være nyttige. Mørke rum med meget lidt lys kan tilskynde til søvn og melatonindannelse. Undgå at bruge din telefon i mindst en time, før du går i seng. For at forbedre dine chancer for at få nok søvn, kan du træne om morgenen. For at hjælpe dig med at falde i søvn kan du lytte til hvid støj eller slappe af musik.

Du kan forbedre din søvnkvalitet ved at holde dit soveværelse køligt og mørkt denne hjemmeside. Stærkt lys kan forårsage årvågenhed og forstyrre søvnkvaliteten. For at sove godt er det en god idé at dæmpe lyset i dit hjem inden sengetid. Du kan installere mørklægningsgardiner og øjenskygger, hvis du ikke er i stand til at sove på grund af lys. Du bør undgå at bruge elektroniske enheder eller distraktioner i dit soveværelse såsom musik og videoer. Prøv at sove med hovedet oppe, i stedet for at slå.

Du kan slappe af ved at læse en bog, lytte til musik eller komme ud af sengen, hvis du har problemer med at falde i søvn. Undgå koffein og alkohol. Du bør ikke drikke alkohol i mindst to til tre timer, før du går i seng. Undgå tunge måltider før sengetid. Undgå motion om morgenen og aftenen. Du bør ikke være ude af stand til at falde i søvn, hvis du ikke har en konsekvent tidsplan. Undgå koffein, alkohol og undgå at træne inden for to til tre timer efter sengetid.

Et andet tip til at sove er at slukke for din elektronik og ure, før du går i seng. Selvom det kan virke indlysende, kan lyset fra elektroniske enheder forstyrre dit kropsur og forhindre dig i at falde i søvn. Blåblokerende briller er en mulighed, hvis du ikke kan undgå at bruge elektroniske enheder inden sengetid. Disse tips hjælper dig muligvis ikke med at falde i søvn.

Leave a Reply

Your email address will not be published.